Broken drone DJI Mini 3 for repair

Oficjalne pytania egzaminacyjne i odpowiedzi kategorii A1/A3 do uzyskania świadectwa kwalifikacji pilota bezzałogowych statków powietrznych (BSP) — kurs dronowy ULC

📄 Chcesz darmową próbkę?

Pobierz tutaj przykładowy plik PDF z prawdziwymi pytaniami egzaminacyjnymi, w tym wyjaśnieniami odpowiedzi ➡️ Kliknij tutaj

🚀 Przygotowujesz się do egzaminu na drona w kategorii A2?

Mamy również kompletną bazę pytań i odpowiedzi do egzaminu A2. Sprawdź tutaj: Licencja na drona A2

O czym trzeba pamiętać latając nad rurociągami paliwowymi, liniami energetycznymi i telekomunikacyjnymi, zaporami wodnymi, śluzami oraz innymi urządzeniami znajdującymi się w otwartym terenie, których zniszczenie lub uszkodzenie może stanowić zagrożenie dla życia lub zdrowia ludzi, środowiska albo spowodować poważne straty materialne?

  • O poinformowaniu Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego o wykonywanym locie.
  • O uzyskaniu zgody od miejscowej Policji.
  • O zachowaniu szczególnej ostrożności.
  • Nie wolno latać nad takimi obiektami.

Kto ma pierwszeństwo w powietrzu – BSP czy załogowy statek powietrzny?

  • Obowiązuje zasada „prawej ręki”, jak w przepisach o ruchu drogowym. Wyłączenie z jej zastosowania jest na terenie lotnisk, gdzie pierwszeństwo ma BSP.
  • Dron po awarii silnika.
  • Załogowy statek powietrzny.
  • Pierwszeństwo ma załogowy statek powietrzny po poinformowaniu pilota drona o trasie swojego lotu.

Jaki jest angielski skrót nazwy Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego?

  • EASP
  • EASA
  • FAA
  • FEAST

Jaka jest podstawowa zasada dotycząca bezpiecznego lądowania dronem?

  • Upewnienie się, że obszar lądowania jest wolny od przeszkód.
  • Kontrola poziomu baterii drona.
  • Wyłączenie silników drona przed lądowaniem.
  • Lądowanie jest bezpieczne tylko przy obserwatorze.

Które czynniki mogą wpływać na wydajność baterii drona?

  • Temperatura otoczenia.
  • Tryb lotu drona (np. lot z pełną prędkością vs. lot na wietrze).
  • Stan naładowania baterii przed lotem.
  • Temperatura otoczenia, tryb lotu drona (np. lot z pełną prędkością vs. lot na wietrze), stan naładowania baterii przed lotem.

Kiedy możesz latać w strefie DRA-T?

  • Zawsze, nie potrzebuję zgody.
  • Jedynie na potrzeby zarządzającego tą strefą.
  • Po spełnieniu określonych przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej wymogów technicznych.
  • Jest to strefa całkowitego zakazu lotów BSP.

W myśl RODO, dane osobowe to wszelkie informacje dotyczące…

  • zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
  • możliwej do zidentyfikowania osoby prawnej.
  • zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej i osoby prawnej.
  • zidentyfikowanego lub możliwego do zidentyfikowania samolotu pasażerskiego.

Czy dozwolony jest w podkategorii A1 przelot nad osobami niebiorącymi udziału w operacji lotniczej?

  • Nie, przelot nad niezaangażowanymi osobami jest zawsze zabroniony.
  • Tak, w kategorii OTWARTEJ można przelatywać nad osobami niebiorącymi udziału w operacji lotniczej.
  • Tak, ale tylko w przypadku lotów w podkategorii A1.
  • Nie, dozwolony jest przelot jedynie nad osobami zaangażowanymi w operację.

Co należy zrobić, widząc zbliżającą się burzę?

  • Nie należy wykonywać lotu.
  • Nic nie trzeba robić. Drony są odporne na wyładowania elektryczne.
  • Jeżeli już lecimy – niezwłocznie znaleźć bezpieczne miejsce do lądowania lub skorzystać z funkcji RTH.
  • Nie należy wykonywać lotu. Jeżeli już lecimy – niezwłocznie znaleźć bezpieczne miejsce do lądowania lub skorzystać z funkcji RTH.

Loty dronami nad portami morskimi w Polsce…

  • są dozwolone bez żadnych ograniczeń.
  • są dozwolone tylko po uzyskaniu odpowiedniej zgody.
  • są zabronione.
  • można wykonywać tylko z licencją A4.

Czy zamiar lotu z użyciem BSP powinien być zgłaszany do Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej?

  • Nie ma takiego obowiązku.
  • Należy zgłaszać tylko loty na wysokość powyżej 70 metrów AGL.
  • Tak, każdy zamiar wykonania operacji lotniczej z użyciem BSP winien być zgłaszany w systemie teleinformatycznym wskazanym przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej.
  • Należy zgłaszać tylko loty dronów o masie powyżej 250 gram.

Które rodzaje lotów w kategorii A1/A3 są zabronione?

  • Lot w pobliżu elektrowni jądrowej.
  • Lot w pobliżu lotniska.
  • Lot nad stadionem w czasie koncertu.
  • Lot w pobliżu elektrowni jądrowej, lot w pobliżu lotniska, lot nad stadionem w czasie koncertu.

Które czynniki mogą wpływać na żywotność baterii drona?

  • Temperatura otoczenia.
  • Częstotliwość ładowania.
  • Intensywność korzystania z funkcji drona.
  • Temperatura otoczenia, częstotliwość ładowania, intensywność korzystania z funkcji drona.

Które z poniższych zasad dotyczących lotów obowiązują w Polsce?

  • Zachowanie bezpiecznej odległości od lotnisk.
  • Zakaz latów nad tłumem ludzi.
  • Nienaruszanie prywatności innych osób.
  • Zachowanie bezpiecznej odległości od lotnisk, zakaz latów nad tłumem ludzi, nienaruszanie prywatności innych osób.

Co to jest prognoza pogody?

  • Przewidywanie przyszłej pogody na określony czas i lokalizację.
  • Podsumowanie najważniejszych elementów pogody z ostatnich godzin.
  • Podsumowanie najważniejszych elementów pogody w ostatnich dniach.
  • Przewidywanie głównych komponentów pogody w przyszłości dla lotnisk i lądowisk.

Jakie są minimalne wymagania odnośnie odległości pomiędzy dronem a terenami przemysłowymi w kategorii A3?

  • 30 metrów.
  • 50 metrów.
  • 100 metrów.
  • 150 metrów.

Masz drona bez klasy C, ale o MTOM większej niż 250 gram i mniejszej niż 25 kilogramów. W odległości 100 metrów od osiedla mieszkaniowego jest łąka, która znakomicie nadaje się na miejsce startu i lądowania. Co robisz?

  • Planuję lot na pogodny dzień.
  • Zgłaszam lot w aplikacji DroneTower i sprawdzam pogodę.
  • Nie mogę lecieć, bo osiedle jest w odległości mniejszej niż 150 metrów.
  • Nie mogę lecieć, bo w kategorii OTWARTEJ nie mam pozwolenia na loty dronami o masie startowej większej niż 2 kilogramy.

Które czynniki mogą wpływać na czas lotu dronem?

  • Pojemność baterii drona.
  • Temperatura otoczenia.
  • Prędkość wiatru.
  • Pojemność baterii drona, temperatura otoczenia, prędkość wiatru.

Które czynniki mogą wpływać na stabilność lotu dronem?

  • Silny wiatr.
  • Pora roku.
  • Uszkodzenie jednego z silników.
  • Silny wiatr, pora roku, uszkodzenie jednego z silników.

Czy lot w nocy może wpłynąć na zdolności pilota?

  • Zdolności są zwiększone, ponieważ w nocy zdalny pilot jest wyczulony na bodźce.
  • Nie ma to wpływu na umiejętności pilota.
  • Zdolności pilota zmniejszają się w nocy, ponieważ percepcja człowieka jest gorsza z powodu słabej widoczności.
  • Zdolności pilota maleją, ponieważ organizm odczuwa nocny stres.

Co powinienem wziąć pod uwagę, jeśli planuję używać drona podczas deszczu?

  • Wilgoć może uszkodzić elektronikę.
  • Deszcz wyostrza działanie obiektywu kamery.
  • Wilgoć spowoduje polepszenie zasięgu zdalnego sterowania.
  • Wilgoć może uszkodzić elektronikę, deszcz wyostrza działanie obiektywu kamery, wilgoć spowoduje polepszenie zasięgu zdalnego sterowania.

Które elementy należy sprawdzać bezwzględnie pod kątem uszkodzeń i zużycia po każdym locie?

  • Kamerę.
  • Oznakowanie identyfikacyjne.
  • Transponder.
  • Śmigła i akumulatory.

Jaki jest minimalny wiek wymagany do samodzielnego pilotowania dronów w kategorii OTWARTEJ w Polsce?

  • 16 lat.
  • 17 lat.
  • 18 lat.
  • 21 lat.

Jaki jest wpływ alkoholu na zachowanie pilota?

  • Polepsza świadomość situacyjną.
  • Wydłuża czas reakcji.
  • Skraca czas reakcji.
  • Poprawia zasięg widzenia.

Kto ponosi odpowiedzialność za naruszanie ograniczeń przestrzeni powietrznej podczas lotów BSP?

  • Pilot BSP.
  • Obserwator.
  • Zlecający lot.
  • Przepisy nie określają odpowiedzialności.

Które z poniższych stwierdzeń jest poprawne?

  • Wysoki KP INDEX może zakłócić prawidłowe działanie systemu GPS/GNSS.
  • Zbyt niski KP INDEX może zakłócić prawidłowe działanie systemu GPS/GNSS.
  • KP INDEX nie ma wpływu na system GPS/GNSS.
  • KP INDEX odnosi się do efektywności układu napędowego.

Jakie są podstawowe zasady dotyczące lotów dronem w obszarach parków narodowych?

  • Można latać dronem w parkach narodowych tylko po uzyskaniu zgody od zarządzającego strefą.
  • Zakaz lotów dronem w parkach narodowych.
  • Lot na minimalnej wysokości 150 m.
  • Loty tylko w godzinach 12-16.

Co to jest fail-safe?

  • Funkcja w oprogramowaniu drona, która określa zachowanie drona po utracie łączności.
  • Opisany w przepisach tryb swobodnego spadania w odludne miejsce.
  • Prawo do pierwszego błędu w teście UE dla pilotów dronów o masie startowej do 5 kilogramów.
  • Tryb śledzący wskazany obiekt.

Jak nazywa się kategoria operacji do których uprawnia Cię kurs, który przed chwilą skończyłeś i egzamin, który właśnie zdajesz?

  • Kategoria SZCZEGÓLNA,
  • Kategoria CERTYFIKOWANA,
  • Kategoria OTWARTA,
  • Kategoria SPECJALNA.

Jakie są minimalne odległości w poziomie, które pilot drona w podkategorii A3 musi utrzymywać od terenów rekreacyjnych?

  • 30 metrów.
  • 50 metrów.
  • 100 metrów.
  • 150 metrów.

Co to jest RODO?

  • Ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych.
  • Przewodnik dotyczący ochrony danych dla pilota BSP.
  • Ogólne rozporządzenie w sprawie lotów BSP.
  • Rozporządzenie w sprawie procedur dotyczących towarów niebezpiecznych.

Która organizacja jest odpowiedzialna za nadzór nad lotami dronem w Unii Europejskiej?

  • Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA).
  • Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO).
  • Federalna Administracja Lotnictwa (FAA).
  • Agencja Bezpieczeństwa Transportu (TSA).

Jakie środki ostrożności należy podjąć przed rozpoczęciem lotu dronem nad zgromadzeniem osób w podkategorii A1/A3?

  • Upewnić się, że dron jest w pełni naładowany.
  • Taki lot w podkategorii A1/A3 jest niedozwolony.
  • Wyłączyć sygnały GPS na czas takiego lotu.
  • Taki lot jest niedozwolony bez względu na kategorię.

W Polsce obowiązkowe OC dotyczy dronów o masie startowej powyżej…

  • 10 kilogramów.
  • 20 kilogramów.
  • 25 kilogramów.
  • obowiązek dotyczy tylko dronów zarejestrowanych w celach komercyjnych.

Który z poniższych czynników – związanych z bezpieczeństwem – jest powodem zaniechania lotu?

  • Uszkodzony system GPS (jeśli jest na wyposażeniu).
  • Wykrycie niskiego poziomu naładowania baterii podczas kontroli przed lotem.
  • Silny wiatr, przekraczający zalecenia eksploatacji wydane przez producenta drona.
  • Uszkodzony system GPS (jeśli jest na wyposażeniu), wykrycie niskiego poziomu naładowania baterii podczas kontroli przed lotem, silny wiatr, przekraczający zalecenia eksploatacji wydane przez producenta drona.

Które czynniki powinny być uwzględniane przy planowaniu trasy lotu dronem?

  • Strefy zakazu lotów.
  • Warunki pogodowe.
  • Obecność przeszkód wokół trasy lotu.
  • Strefy zakazu lotów, warunki pogodowe, obecność przeszkód wokół trasy lotu.

Czy mogę robić zdjęcia ludzi używając BSP?

  • Tak, ale przestrzegając przepisów RODO.
  • Tak, ponieważ jest to mój BSP i mam pełną swobodę w korzystaniu z mojej własności.
  • Tak, ale tylko po uprzednim powiadomieniu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  • Nie, zabrania się robienia zdjęć przy pomocy BSP.

Czy podczas lotu w Kategorii OTWARTEJ mogą być przewożone materiały niebezpieczne?

  • Nie, przewóz towarów niebezpiecznych jest zabroniony.
  • Tak, maksymalnie do 250 gram materiału niebezpiecznego.
  • Nie, chyba że pilot ma specjalne pozwolenie wydane przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej.
  • Tak, bez ograniczeń.

Co to jest „obstacle avoidance” w kontekście dronów?

  • Zdolność drona do wykrywania i unikania przeszkód w swojej trajektorii lotu.
  • Tryb lotu, w którym dron wykonuje serię szybkich manewrów.
  • Mechanizm zapobiegający utracie sygnału GPS.
  • Zdolność drona do wykrywania i unikania przeszkód w swojej trajektorii lotu; tryb lotu, w którym dron wykonuje serię szybkich manewrów; mechanizm zapobiegający utracie sygnału GPS.

Jak zmienia się prędkość wiatru wraz ze wzrostem wysokości?

  • Zazwyczaj rośnie.
  • Zazwyczaj maleje.
  • Wiatr nie zmienia prędkości wraz z wysokością.
  • Powyżej 100 metrów nad ziemią, wiatr ma zawsze prędkość równą iloczynowi wysokości i prędkości wiatru na poziomie gruntu.

Które działania są zabronione podczas lotu dronem w Polsce w Kategorii OTWARTEJ?

  • Lot w pobliżu lotnisk.
  • Lot w strefach zakazu lotów.
  • Lot podczas akcji ratunkowej.
  • Lot w pobliżu lotnisk, lot w strefach zakazu lotów, lot podczas akcji ratunkowej.

Jak daleko możemy latać dronem z licencją w podkategoriach A1/A3?

  • Jeżeli dron ma kamerę to ogranicza nas tylko zasięg BSP.
  • W zasięgu wzroku pilota.
  • Maksymalnie 100 metrów od pilota.
  • Maksymalnie 500 metrów od pilota.

Co to jest „lista kontrolna” i do czego można jej używać w odniesieniu do lotów dronem?

  • Jest to lista wymaganych pozycji, rzeczy do zrobienia lub punktów do rozważenia. Może być używana m.in. do przeglądów przed lotem lub procedur awaryjnych.
  • Jest to lista, na której zapisywane są daty kontroli (przeszłe i przyszłe) drona. Jest wykorzystywana przy zawieraniu i przedłużaniu ubezpieczenia OC.
  • Jest to lista miejsc, które sprawdzałeś w przeszłości pod kątem obsługi BSP. Jeśli skorzystasz z tej listy kontrolnej, nie musisz oceniać obszaru następnym razem, gdy będziesz chciał tam lecieć dronem.
  • Lista, z której należy skorzystać, aby udowodnić, że regularnie przeprowadzałeś wszystkie niezbędne kontrole BSP. Jest używana m.in. podczas kontroli przez policję.

Gdzie na noc, po locie powinieneś zostawić akumulator drona?

  • W ładowarce.
  • W specjalnej skrzyni lub torbie uniemożliwiającej pożar.
  • W wilgotnej piwnicy.
  • W dronie.

Które czynniki należy uwzględnić przy ocenie ryzyka kolizji drona z innymi statkami powietrznymi?

  • Zasięg widzenia pilota drona.
  • Systemy antykolizyjne w dronie.
  • Zasady priorytetu lotu.
  • Zasięg widzenia pilota drona, systemy antykolizyjne w dronie, zasady priorytetu lotu.

Dokończ poprawnie następujące zdanie: „Lista kontrolna przed lotem …”.

  • jest używana przez pilotów dronów, w celu zapewnienia bezpiecznej eksploatacji BSP.
  • może być wykorzystana przez policję do sprawdzenia, czy pilot przestrzega przepisów ruchu lotniczego.
  • uwzględnia obiekty na trasie lotu, które mają wpływ na widoczność drona przez pilota.
  • jest używana przez pilotów dronów, w celu zapewnienia bezpiecznej eksploatacji BSP; uwzględnia obiekty na trasie lotu, które mają wpływ na widoczność drona przez pilota.

Które czynniki należy uwzględnić przy ocenie bezpieczeństwa lotu dronem w obszarach zurbanizowanych?

  • Obecność osób i pojazdów.
  • Zatłoczenie przestrzeni powietrznej.
  • Plenerowe msze święte.
  • Obecność osób i pojazdów, zatłoczenie przestrzeni powietrznej, plenerowe msze święte.

Czy do uzyskania kompetencji pilota drona w podkategoriach A1/A3 wymagane jest szkolenie praktyczne?

  • Tak.
  • Nie, ale czeka go po egzaminie obowiązkowy kurs praktyczny pod okiem pracownika Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
  • Tak w zakresie podstawowych manewrów.
  • Nie.

Kategoria OTWARTA określa zasady wykorzystywania dronów w lotach:

  • niskiego ryzyka.
  • średniego ryzyka.
  • wysokiego ryzyka.
  • realizowanych według przepisów IFR.

Jakie dokumenty musi mieć obowiązkowo pilot drona przed rozpoczęciem lotu?

  • Dowód osobisty.
  • Certyfikat kompetencji pilota BSP i potwierdzenie rejestracji.
  • Ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.
  • Dowód osobisty, certyfikat kompetencji pilota BSP i potwierdzenie rejestracji, ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.

Jakie czynniki mogą wpływać na stabilność lotu dronem?

  • Masa drona.
  • Wiatr o dużym natężeniu.
  • Uszkodzone śmigła.
  • Wiatr o dużym natężeniu, masa drona, uszkodzone śmigła.

Przed każdym lotem pilot powinien dokonać przeglądu głównych elementów systemu bezzałogowego. Jaka jest funkcja tego przeglądu?

  • Upewnienie się, że kamera działa poprawnie.
  • Upewnienie się, że główne elementy systemu bezzałogowego są w dobrym stanie i można go bezpiecznie używać.
  • Upewnienie się, że baterie są w pełni naładowane.
  • Upewnienie się, że link C2 działa poprawnie i nie ma żadnych zakłóceń.

Które z poniższych zdarzeń jest zagrożeniem dla bezpieczeństwa lotu?

  • Zakłócenia sygnału radiowego.
  • Lot bez obserwatora BSP.
  • Użycie funkcji RTH.
  • Lot w zasięgu wzroku pilota.

Dlaczego należy zachować szczególną ostrożność, lecąc dronem w pobliżu linii energetycznych?

  • Ze względu na możliwość zakłócenia sygnału GPS drona.
  • Ze względu na ryzyko zakłócenia systemów stabilizacji lotu lub nawet uszkodzenia drona przez promieniowanie elektromagnetyczne.
  • Ze względu na ryzyko uszkodzenia linii energetycznych.
  • Ze względu na możliwość zakłócenia sygnału GPS drona, ze względu na ryzyko zakłócenia systemów stabilizacji lotu lub nawet uszkodzenia drona przez promieniowanie elektromagnetyczne, ze względu na ryzyko uszkodzenia linii energetycznych.

Jakie działania należy podjąć w przypadku zbliżania się innego drona do naszego BSP podczas lotu?

  • Oddalić się od innego drona.
  • Kontynuować lot bez zmian.
  • Wyłączyć silniki i czekać na kontakt z drugim pilotem.
  • Niezwłocznie spisać raport na druku DRA-P.

Czy można pozostawiać akumulatory w czasie ładowania bez odpowiedniego nadzoru?

  • Nie ma przeciwwskazać.
  • Tak. Akumulatory są całkowicie bezpieczne.
  • Nie powinno się tego robić, ponieważ może to grozić pożarem.
  • Nie powinno się zostawiać akumulatorów tylko na słońcu.

Co jest uważane za materiał niebezpieczny?

  • Łatwopalne ciecze lub ciała stałe.
  • Gazy.
  • Substancje żrące
  • Łatwopalne ciecze lub ciała stałe, gazy, substancje żrące.

Co to jest tryb „Follow Me” w dronach?

  • Tryb, w którym dron automatycznie podąża za pilotem.
  • Tryb, w którym dron wykonuje akrobacje.
  • Tryb, w którym dron robi zawis.
  • Tryb awaryjnego powrotu do pilota.

Drony mają swoje ograniczenia techniczne. Gdzie pilot może znaleźć informacje o tych ograniczeniach?

  • W instrukcji obsługi BSP.
  • W potwierdzeniu ukończenia kursu dla pilotów dronów.
  • W systemie PansaUTM.
  • Na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego.

Czy można latać dronem w pobliżu miejsca, w którym trwają działania ratownicze?

  • Nie można, chyba, że posiadasz zgodę odpowiednich służb.
  • Przepisy tego nie określają.
  • Można latać dronem bez żadnych ograniczeń.
  • Przepisy tego nie określają, można latać dronem bez żadnych ograniczeń.

Które czynniki należy uwzględnić przy ocenie bezpieczeństwa lotu dronem?

  • Warunki pogodowe.
  • Wiedzę i umiejętności pilota drona.
  • Stan techniczny drona.
  • Warunki pogodowe, wiedzę i umiejętności pilota drona, stan techniczny drona.

Jakie czynniki mogą wpływać na stabilność lotu dronem?

  • Silne turbulencje atmosferyczne.
  • Nieodpowiednie ustawienia środka ciężkości drona.
  • Uszkodzenia w systemie sterowania dronem.
  • Silne turbulencje atmosferyczne, nieodpowiednie ustawienia środka ciężkości drona, uszkodzenia w systemie sterowania dronem.

Jaka jest maksymalna masa startowa drona, który może być używany w kategorii OTWARTEJ?

  • Do 250 gram.
  • Do 2 kilogramów.
  • Poniżej 4 kilogramów.
  • Poniżej 25 kilogramów.

Jak daleko od pilota można latać dronem w kategorii OTWARTEJ?

  • Nie ma limitów odległości.
  • Maksymalnie 200 metrów od miejsca startu.
  • Maksymalnie w zasięgu widzenia przez lornetkę pilota.
  • Maksymalnie w zasięgu wzroku pilota lub obserwatora (jeśli uczestniczy).

Jakie rodzaje dronów można obsługiwać w podkategorii A1?

  • Drony klasy C0.
  • Drony klasy C1.
  • Drony o masie do 250 gram
  • Drony klasy C0, drony klasy C1, drony o masie do 250 gram.

Jak zgromadzenie ludzi określają przepisy Urzędu Lotnictwa Cywilnego /Agencji Unii Europejskiej ds. Bezpieczeństwa Lotniczego?

  • Jeżeli zagęszczenie obecnych osób uniemożliwia im przemieszczanie się.
  • Grupy osób, które przemieszczają się razem.
  • Dwie osoby to już zgromadzenie.
  • Przepisy odwołują się do zasad organizacji imprez masowych.

Czy można zrzucić coś z drona podczas lotu w kategorii OTWARTEJ?

  • Tak, jeżeli wysokość zrzutu jest nie większa niż 5 metrów.
  • Tak, jeśli waga upuszczonego materiału jest poniżej 120 gram.
  • Nie, jedynie za zgodą Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
  • Nie, zrzut jest niedozwolony.

Co to jest „geostationary orbit” w kontekście bezpieczeństwa lotów dronem?

  • Orbita, na której umieszczone są satelity GNSS.
  • Specjalny tryb lotu, w którym dron utrzymuje stałą pozycję nad wyznaczonym punktem.
  • Mechanizm zapobiegający kolizjom dronów w powietrzu.
  • Orbitowanie dronu dookoła wyznaczonego celu.

Strefa geograficzna DRA-I to:

  • strefa informacyjna.
  • strefa wykluczająca loty dronami.
  • strefa, w której wymaga się zgody zarządzającego strefą do przeprowadzenia lotu dronem.
  • strefa wyznaczana tylko nad rezerwatami przyrody i parkami krajobrazowymi.

W przypadku choroby, pilot powinien:

  • upewnić się, że choroba nie wpłynie na bezpieczeństwo operacji.
  • wziąć niezbędne lekarstwa i wykonać lot.
  • odstąpić od operacji w każdym przypadku.
  • latać bez obaw.

Które czynności są zabronione podczas lotu dronem w nocy w Unii Europejskiej w kategorii A1?

  • Lot poza zasięgiem wzroku.
  • Lot bez migającego zielonego światła.
  • Lot w pobliżu lotnisk.
  • Lot poza zasięgiem wzroku, lot bez migającego zielonego światła, lot w pobliżu lotnisk.

Które stwierdzenie na temat lotów nad zgromadzeniami osób jest poprawne?

  • Takie loty są dozwolone, ale na wysokości przelotowej co najmniej 120 metrów nad ziemią.
  • Takie loty są dozwolone za uprzednią zgodą osób, nad którymi przelatujemy.
  • W kategorii OTWARTEJ takie loty są dozwolone tylko za zgodą Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
  • W kategorii OTWARTEJ takie loty są zabronione.

Jakie czynniki należy uwzględnić przy wyborze miejsca startu dla drona?

  • Obecność przeszkód wokół miejsca startu.
  • Występowanie zakłóceń elektromagnetycznych w pobliżu.
  • Zgodność z przepisami dotyczącymi lotów dronem w danej strefie.
  • Obecność przeszkód wokół miejsca startu, występowanie zakłóceń elektromagnetycznych w pobliżu, zgodność z przepisami dotyczącymi lotów dronem w danej strefie.

Jaka procedura obowiązuje podczas czynności zgłaszania lotu bezzałogowego w polskiej przestrzeni powietrznej?

  • Nie ma obowiązku zgłaszania lotu BSP, zgłaszane są tylko loty załogowe.
  • Obowiązkowe zgłoszenie w aplikacji DroneTower.
  • Opisana na koncie pilota w portalu https://drony.ulc.gov.pl/.
  • Dobrowolne zgłoszenie swojego lotu pod adresem https://dronemap.pansa.pl/.

Jakie oznaczenia muszą być widoczne na dronie?

  • Numer PESEL operatora.
  • Numer lotu.
  • Numer operatora.
  • Numer telefonu operatora.

Co to są dane osobowe?

  • Wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.
  • Wszelkie informacje dotyczące tylko zidentyfikowanej osoby fizycznej.
  • Wszelkie prawa i obowiązki osoby fizycznej na terenie UE.
  • Bardzo duże zbiory danych, które są tworzone poprzez zbieranie danych od osób korzystających z Internetu.

W jaki sposób pilot może zapoznać się z zasadami sterowania dronem we wszystkich fazach lotu?

  • Odwiedzając stronę internetową Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
  • Odwiedzając stronę internetową Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej.
  • Zapoznając się z instrukcją obsługi drona.
  • W materiałach dostępnych na profilu pilota.

Czym jest strefa DRA-R?

  • Jest to strefa bezwzględnego zakazu lotu dronami.
  • Jest to strefa ograniczona, w której loty dronami mogą być wykonywane tylko za zgodą i na warunkach określonych przez zarządzającego strefą.
  • Jest to strefa o silnym promieniowaniu radiowym, wyznaczana najczęściej w promieniu do 2 km od masztów radiowych oraz masztów operatorów komórkowych.
  • Jest to strefa czasowego zakazu lotów dronami.

Kto jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo lotu?

  • W każdym przypadku odpowiedzialny jest pilot drona.
  • Odpowiedzialna jest osoba zlecająca wykonanie lotu.
  • Za bezpieczeństwo lotu odpowiada zawsze właściciel drona.
  • Odpowiedzialny jest właściciel terenu, nad którym lot się odbywa.

Które czynniki mogą wpływać na zdolności lotne drona?

  • Usterzenie i silniki drona.
  • Masa i rozmar drona.
  • Czynniki atmosferyczne.
  • Usterzenie i silniki drona, masa i rozmar drona, czynniki atmosferyczne.

Twój numer operatora BSP…

  • można upublicznić.
  • jest podstawą przy kontroli odpowiednich organów.
  • powinien być umieszczony na wszystkich Twoich dronach.
  • można upublicznić, jest podstawą przy kontroli odpowiednich organów, powinien być umieszczony na wszystkich Twoich dronach.

Jakie ryzyko niesie ze sobą lot drona w pobliżu lotów pasażerskich?

  • Zagrożenie związane z kolizją z samolotem.
  • Możliwość zakłócenia systemów komunikacyjnych samolotu.
  • Ryzyko przechwycenia sterowania dronem przez kontrolerów lotów.
  • Brak. Samolot jest szybszy i potrafi wyminąć drona, gdy zajdzie taka potrzeba.

Drony mają swoje ograniczenia techniczne określone przez producenta. Czy pilot musi ich przestrzegać?

  • Tak, to ważne dla bezpieczeństwa.
  • Wedle uznania pilota.
  • Nie ma takiego obowiązku.
  • Drony nie mają ograniczeń technicznych.

Które czynniki należy uwzględnić przy ocenie ryzyka lotu dronem w Unii Europejskiej?

  • Warunki atmosferyczne.
  • Obecność osób i zwierząt w pobliżu.
  • Granice stref geograficznych.
  • Warunki atmosferyczne, obecność osób i zwierząt w pobliżu, granice stref geograficznych.

Czy w kategorii OTWARTEJ można latać w dużej odległości od pilota – poza zasięgiem jego wzroku lub wzroku obserwatora?

  • Nie można.
  • Można, ale jedynie w uzgodnieniu z Urzędem Lotnictwa Cywilnego.
  • Można, ale jedynie w uzgodnieniu z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej.
  • Można, gdy Pilot lub Obserwator posiadają lornetki.

Czy loty dronami w nocy są dozwolone z licencją w podkategoriach A1/A3?

  • Nie, trzeba mieć licencję A2.
  • Tylko w wyznaczonych strefach lotów nocnych.
  • Nie, loty w nocy są zabronione.
  • Tak, o ile dron jest wyposażony w zielone światło migające.

Czy RODO może mieć zastosowanie do operacji BSP?

  • Tak, zawsze.
  • Tak, jeżeli BSP rejestruje dane osobowe.
  • Nie, RODO nie dotyczy kategorii OTWARTEJ.
  • Nie, nie ma związku pomiędzy operacjami BSP a RODO.

Jakie są podstawowe zasady dotyczące lotów dronem w obszarach zabudowanych w podkategorii A1?

  • Zakaz lotów dronem w obszarach zabudowanych.
  • Można latać dronem w obszarach zabudowanych tylko po uzyskaniu zgody od władz samorządowych.
  • Utrzymanie bezpiecznej odległości od budynków i osób.
  • Należy latać na wysokości minimum 100 m.

Jaka jest maksymalna dozwolona wysokość lotu w kategorii OTWARTEJ?

  • 50 metrów.
  • 100 metrów.
  • 120 metrów.
  • 150 metrów.

Które czynniki mogą wpływać na zasięg lotu dronem?

  • Rodzaj anteny w dronie.
  • Ustawienia mocy transmisji drona.
  • Obecność przeszkód między pilotem a dronem.
  • Rodzaj anteny w dronie, ustawienia mocy transmisji drona, obecność przeszkód między pilotem a dronem.

Co to jest „RTH” w kontekście dronów?

  • Tryb lotu, w którym dron wykonuje okrążenie wokół punktu startowego.
  • Procedura automatycznego powrotu drona do punktu startowego.
  • Mechanizm zapobiegający kolizjom dronów w powietrzu.
  • Strefa geograficzna wytyczana wokół szpitali z lotniskami dla helikopterów.

Strefa DRA-P to:

  • strefa zakazu lotów SBSP.
  • strefa jedynie dla lotnictwa załogowego.
  • strefa ograniczona dla SBSP, w której Agencja wskazuje wymogi techniczne, które obowiązany jest spełniać SBSP.
  • strefa ograniczona, w której można latać dronem pilotowanym jedynie przez osoby z licencją A2.

Utrata połączenia pomiędzy aparaturą sterującą a dronem, jest zwykle związana z…

  • problemami z kompasem.
  • odbijaniem fal radiowych od powierzchni wody.
  • przeszkodami terenowymi lub zbyt dużą odległością między dronem a pilotem.
  • promieniowaniem mikrofalowym tła.

Skrót RTL może kojarzyć się z niemiecką telewizją, ale pilotom dronów powinien rozwijać się do…

  • Real Time Loop.
  • Return To Launch.
  • Ride To Lounge.
  • Return To Land.

Czy stres może mieć wpływ na zdolności psychofizyczne pilota?

  • Tylko alkohol ma wpływ.
  • Tak.
  • Stres nie ma wpływu.
  • Tak, ale można latać po lekach uspokajających.

Czy spożycie alkoholu może wpłynąć na bezpieczeństwo lotu?

  • Nie, spożycie alkoholu nie ma wpływu na bezpieczeństwo lotu.
  • Tak, ale tylko wtedy, gdy poziom alkoholu we krwi przekracza 0,5 promila.
  • Tak, zawsze.
  • Tylko podczas lotu w niekontrolowanej przestrzeni powietrznej.

Jakie oznaczenie musi znajdować się na dronie zgodnie z przepisami UE?

  • Numer operatora.
  • Certyfikat bezpieczeństwa.
  • Numer seryjny drona.
  • PESEL lub NIP operatora.

Czy na portalu https://dronemap.pansa.pl/ można sprawdzić aktualne ograniczenia dotyczące lotów bezzałogowych?

  • Tak można.
  • Można, ale tylko informacje archiwalne.
  • Nie ma takiej możliwości.
  • Portal https://dronemap.pansa.pl/ nie służy do tego celu

Jakie są minimalne wymagania odnośnie odległości w poziomie pomiędzy dronem a stacjami benzynowymi w podkategorii A3?

  • 30 metrów.
  • 50 metrów.
  • 100 metrów.
  • 150 metrów.

Czy określając strefy geograficzne dla dronów, państwa członkowskie UE mogą zakazać niektórych lub wszystkich operacji z użyciem dronów w danej strefie geograficznej?

  • Państwa członkowskie nie mają takiej możliwości, tylko i wyłącznie EASA ma taką możliwość.
  • Tak, ale tylko w uzgodnieniu z operatorem, do którego należy dron latający w danej strefie.
  • Tak. Państwa członkowskie mają taką możliwość.
  • Nie można zakazywać korzystania z przestrzeni powietrznej jej zarejestrowanemu użytkownikowi.

Strefa geograficzna DRA-I to:

  • strefa informacyjna, zawierająca informacje konieczne dla zapewnienia bezpieczeństwa wykonywania lotów przy użyciu dronów.
  • strefa lotów zgodnych z przepisami IFR.
  • strefa przemysłowa.
  • strefa zautomatyzowanych operacji dronowych.

Które czynniki mogą wpływać na działanie systemu sterowania dronem?

  • Zakłócenia elektromagnetyczne.
  • Uszkodzenia sprzętu.
  • Zakres transmisji radiowej.
  • Zakłócenia elektromagnetyczne, uszkodzenia sprzętu, zakres transmisji radiowej.

Co to jest „Return to Home” w dronach?

  • Funkcja, która automatycznie kieruje drona z powrotem do punktu startowego.
  • Funkcja, która aktywuje automatyczne lądowanie drona.
  • Funkcja, która pozwala na sterowanie dronem z dowolnego miejsca na świecie.
  • Funkcja, która pozwala na powrót do ustawionej w aplikacji nawigacyjnej lokalizacji „Dom”.

Co oznacza skrót „FPV” w kontekście dronów?

  • Tryb lotu, w którym dron wykonuje pętlę wokół wyznaczonego punktu.
  • System transmisji w czasie rzeczywistym, który umożliwia pilotowi widzenie z perspektywy drona.
  • Mechanizm zapobiegający przekroczeniu prędkości maksymalnej drona.
  • Rodzaj strefy geograficznej.

Co musisz zrobić, gdy zbliżysz się dronem do śmigłowca LPR?

  • Należy zachować szczególną ostrożność i bezwzględnie ustąpić pierwszeństwa prawa drogi śmigłowcowi LPR. Nie wlatywać nad i pod śmigłowiec LPR. Zachować odpowiednią odległość poziomą.
  • Włączyć światła mijania.
  • Skontaktować się z kontrolą lotów i uzyskać zgodę na dalszy lot.
  • Należy zachować szczególną ostrożność i bezwzględnie ustąpić pierwszeństwa prawa drogi śmigłowcowi LPR. Nie wlatywać nad i pod śmigłowiec LPR. Zachować odpowiednią odległość poziomą. Włączyć światła mijania.Skontaktować się z kontrolą lotów i uzyskać zgodę na dalszy lot.

Jakie są podstawowe zasady dotyczące lotów dronem w nocy?

  • Dron powinien być wyposażony w zielone migające światło.
  • Loty dronem w nocy są zabronione.
  • Dron powinien być podświetlany z ziemi.
  • Można latać dronem bez oświetlenia tylko na wysokości do 100 m.

Od kiedy obowiązują nowe przepisy Unii Europejskiej dotyczące dronów?

  • Od 31 grudnia 2020 r.
  • Od 31 grudnia 2021 r.
  • Od 1 stycznia 2022 r.
  • Od 1 stycznia 2023 r.

📄 Chcesz darmową próbkę?

Pobierz tutaj przykładowy plik PDF z prawdziwymi pytaniami egzaminacyjnymi, w tym wyjaśnieniami odpowiedzi ➡️ Kliknij tutaj

🚀 Przygotowujesz się do egzaminu na drona w kategorii A2?

Mamy również kompletną bazę pytań i odpowiedzi do egzaminu A2. Sprawdź tutaj: Licencja na drona A2

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewijanie do góry